بیمه اتومبیل

پوشش‌ بيمه‌ بدنه‌ اتومبيل‌

بيمه‌ شخص‌ ثالث‌ (بيمه‌ اجباري‌ مسئوليت‌ مدني‌ دارندگان‌ وسايل‌ نقليه‌ موتوري‌ در مقابل‌ اشخاص‌ثالث‌).

بيمه‌ حوادث‌ راننده.

بيمه‌ مازاد مسئوليت‌ مدني‌ دارندگان‌ وسايل‌ نقليه‌ موتوري‌ زميني‌ در مقابل‌ اشخاص‌ ثالث‌ (تاحدديه‌).


 
بيمه‌ بدنه‌ اتومبيل

براساس‌ شرايط اين‌ بيمه‌نامه‌، دارنده‌ و يا مالك‌ وسيله‌ نقليه اتومبيل‌ خود را در برابر خطرات‌ بيمه‌مي‌كند تا در صورت‌ بروز حادثه‌ و ايجاد خسارت‌ به‌ وسيله‌ نقليه‌ موضوع‌بيمه‌، شركت‌ بيمه خسارت‌ وارد را براساس‌ شرايط بيمه‌نامه‌ جبران‌ كند. منظور از خطرات‌ موردتعهد بيمه‌گر، همان‌ حوادثي‌ است‌ كه‌ درصورت‌ واقع‌ شدن‌ چنانچه‌ باعث‌ نابودي‌ و يا آسيب‌ ديدگي‌ اتومبيل‌ شود بيمه‌گر موظف‌ به‌ جبران‌ آن‌خواهد بود:


 
۱خطرهاي‌ مورد تعهد بيمه‌گر

حوادثي‌ كه‌ منجر به‌ ورود خسارت‌ به‌ وسيله‌ نقليه‌ مورد بيمه‌ گردد، مانند تصادم‌ دو اتومبيل‌،برخورد وسيله‌ نقليه‌ با اجسام‌ ثابت‌ و يا متحرك‌، برگشتن‌ و يا سقوط اتومبيل

آتش‌سوزي‌، صاعقه‌ و انفجار وسيله‌ نقليه

سرقت‌ كلي‌

خسارات‌ وارد به‌ لوازم‌ يدكي‌ اصلي‌ اتومبيل‌ كه‌ براساس‌ كاتالوگ‌ همراه‌ اتومبيل‌ به‌ دارنده‌ آن‌ حويل‌شده‌ باشد

پرداخت‌ كليه‌ هزينه‌هاي‌ معقول‌ و منطقي‌ كه‌ به‌ منظور نجات‌ مورد بيمه‌ و حمل‌ و نقل‌ آن‌ به ‌تعميرگاه‌ و يا محل‌ امن‌ صورت‌ پذيرفته‌ باشد

خساراتي‌ كه‌ در جريان‌ حمل‌ و نقل‌ توسط جرثقيل‌، خط آهن‌ و يا ساير وسايل‌ نقليه‌ به‌ مورد بيمه ‌وارد آيد


 
۲خطرهاي‌ خارج‌ از تعهد بيمه‌گر

خطرهاي‌ خارج‌ از تعهد بيمه‌گر خطراتي‌ است‌ كه‌ چنانچه‌ منشأ بروز حادثه‌ منجر به‌ خسارت‌ گردد،بيمه‌گر براساس‌ شرايط بيمه‌نامه‌ متعهد جبران‌ خسارت‌ آن‌ نخواهد بود مگر اين‌ كه‌ برخلاف‌ آن‌ توافق‌شده‌ باشد، اين‌ خطرات‌ عبارتند از :

خسارات‌ ناشي‌ از كهنگي‌، عدم‌ مراقبت‌ و نگهداري‌ و اسقاط اتومبيل

هرگونه‌ آسيب‌ و خسارت‌ وارد به‌ لاستيكها، جز در زماني‌ كه‌ وسيله‌ نقليه‌ به‌ علت‌ آتش‌سوزي ‌خسارت‌ ديده‌ باشد كه‌ در اين‌ حالت‌ فقط تا ۵ ۰% قيمت‌ لاستيك‌ به‌ عنوان‌ خسارت‌ پرداخت‌ خواهد شد.

زيان‌ ناشي‌ از عدم‌ استفاده‌ از وسيله‌ نقليه‌ از زماني‌ كه‌ دچار حادثه‌ مي‌شود تا زماني‌ كه‌ راه‌اندازي ‌مجدد مي‌گردد.

كاهش‌ و پايين‌ آمدن‌ ارزش‌ مورد بيمه‌ براثر حادثه

خطرات‌ جنگ‌، شورش‌ و انقلاب‌، و خسارات‌ مستقيم‌ و غيرمستقيم‌ ناشي‌ از انفجارهاي‌ هسته‌اي‌ واشعه‌ يون‌زا.

خطرات‌ طبيعي‌ مانند، زمين‌ لرزه‌، سيل‌ وآتشفشان

خسارتهاي‌ عمدي‌ بيمه‌گذار

خسارات‌ ناشي‌ از رانندگي‌ در حين‌ مستي‌ و يا تحت‌ تأثير مواد مخدر و يا آزمايش‌ سرعت


 
بيمه‌ شخص‌ ثالث

بهترین بیمه شخص ثالث کدام است؟ 

هر کس که خودرو  دارد تا حدودی با بیمه شخص ثالث آشنایی دارد. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که خسارت‌های احتمالی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده را جبران می‌کند. بیمه شخص ثالث برای حمایت از عابرین پیاده و اشخاصی است که در اثر حادثه رانندگی دچار  آسیب و زیان جانی و مالی می‌شونداین بیمه نامه که برای همه دارندگان خودرو اجباری است توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر یک از آنها ممکن است در قیمت، نحوه نوع پرداخت خسارت و … با یکدیگر متفاوت باشند. 

چه عواملی در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است؟

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث کار ساده ای نیست. فاکتور‌های زیادی برای انتخاب شرکت بیمه با قیمت و خدمات قابل قبول و رضایت بخش وجود دارد. عواملی مثل توانگری مالی شرکت بیمه ، قیمت بیمه نامه، رضایتمندی مشتریان، پرداخت خسارت به موقع، پوشش کامل، تعداد شعب و … . هر یک از این وارد می‌تواند در تصمیم گیری ما تاثیر گذار باشند. بهترین راه برای آنکه بتوانیم شرکت بیمه مناسب تر را انتخاب کنیم شناخت درست از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بیمه شخص ثالث است.  در ادامه عواملی که انتخاب‌های ما را  تحت تاثیر قرار می‌دهند را باهم بررسی می‌کنیم .

توانگری مالی شرکت های بیمه

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید بیمه شخص ثالث می‌بایست در نظر بگیریم توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی هر شرکت بیمه به معنای توان مالی آن شرکت در پرداخت خسارت‌های وارده است. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه تنها توسط بیمه مرکزی ارزیابی می‌شودسالنامه آماری مرجعی است که بیمه مرکزی هر ساله میزان توانگری مالی هر یک از شرکت‌های بیمه را اعلام می‌کند. جدول زیر میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را به شما نشان می‌دهد.

توانگری مالی شرکت‌های بیمه چیست؟

توانگری مالی شرکتهای بیمه سال ۱۴۰۰ در واقع یک اصطلاح است که در خصوص توانمندی هر یک از این شرکت ها در زمینه عمل به تعهدات خود که در قبال بیمه گذاران شکل می گیرد، تا چه اندازه دارایی دارند. به واقع باید دید که آیا این شرکت های بیمه قادر به قبول ریسک هایی که طی قراردادهای بیمه متحمل می شوند، هستند یا خیر. به این شکل شما می توانید برای خرید انواع بیمه خودرو از جمله بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه، همین طور بیمه های مسئولیت، بیمه های درمانی و … به صورت آگاهانه تری اقدام کنید.

میزان توانگری شرکت های بیمه، هر سال به وسیله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعلام شده و به این شکل کلیه خریداران انواع بیمه نامه ها، می توانند به شکلی کاملا شفاف و مشخص، از وضعیت شرکت های بیمه مختلف آگاهی پیدا کرده و انتخاب و خرید هوشمندانه تری از سبد محصولات بیمه ای داشته باشند.

سطوح مختلف توانگری مالی شرکتهای بیمه ۱۴۰0

توانگری مالی شرکتهای بیمه ۱۴۰۰، ۵ سطح دارد، سطح اول که بالای ۱۰۰ درصد است، بهترین و سطح پنج که زیر ۱۰ درصد است، بدترین هستند. هرچه شرکت بیمه‌ای، توانگری مالی بالاتری داشته باشد، گزینه مناسب‌تری برای انتخاب است.

سطوح نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه به ۵ سطح زیر تقسیم می‌شوند:

  • سطح یکتوانگری مالی شرکت بیمه برابر با ۱۰۰ درصد و بیش‌تر است.
     
    سطح دوتوانگری مالی شرکت بیمه برابر با یا بیش از ۷۰ درصد و کمتر از ۱۰۰ درصد است.
     
    سطح سه: توانگری مالی شرکت بیمه برابر با یا بیش از ۵۰ درصد و کمتر از ۷۰ درصد است.
     
    سطح چهار:توانگری مالی شرکت بیمه برابر با یا بیش از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد است.
     
    سطح پنج: توانگری مالی شرکت بیمه کمتر از ۱۰ درصد است.

همان طور که در جدول زیر مشاهده می کنید، سطخ توانگری مالی شرکت های بیمه فعال در کشور، از سوی بیمه مرکزی اعلام شده است. به این شکل افراد می توانند به راحتی میزان توانگری مالی و همین طور توان مالی شرکت های بیمه را دنبال کنن

 

 

توضیح : هر چه نسبت توانگری بالاتر و سطح توانگری به یک نزدیکتر باشد شرکت بیمه از لحاظ توانگری شرکت بهتری است.شرکت‌های بیمه در سراسر ایران شعبه‌هایی را برای پرداخت خسارت ایجاد کرده اند. تعدد شعب پرداخت خسارت برای آنست که بیمه گذاران در محل زندگی خود در زمان وقوع حوادث به شعب شرکت بیمه دسترسی راحت تر داشته باشند. البته که بعضی از بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه ای را انتخاب می‌کنند که در شهر محل زندگی شان شعبه داشته باشد.  جدول زیر تعداد شعب فعال پرداخت خسارت هر یک از شرکت‌های بیمه را نشان می‌دهد.

توان مالی

سطح توانگری مالی

نام شرکت بیمه

۱۷۴

۱

شرکت بیمه ما

۱۹۴

۱

شرکت بیمه ملت

۱۳۸

۱

شرکت بیمه سرمد

۷۱

۲

شرکت بیمه ایران

۱۳۷

۱

شرکت بیمه نوین

۱۱۵

۱

شرکت بیمه سامان

۱۵۷

۱

شرکت بیمه پاسارگاد

۱۴۵

۱

شرکت بیمه آسیا

۹۰

۲

شرکت بیمه سینا

۱۲۲

۱

شرکت بیمه البرز

۱۱۷

۱

شرکت بیمه کارآفرین

۷۱

۲

شرکت بیمه رازی

۷۷

۲

شرکت بیمه معلم

۱۳۸

۱

شرکت بیمه تعاون

۸۱

۲

شرکت بیمه دی

۱۲۶

۱

شرکت بیمه کوثر

۱۲۰

۱

شرکت بیمه پارسیان

۱۲۱

۱

شرکت بیمه دانا

سوالات مهم

سطح توانگری شرکت‌های بیمه به چه معناست؟

میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه به معنای توانایی آن‌ها در پرداخت تعهدات و همین طور تحمل ریسک است.

کدام یک از سطح‌های توانگری مالی شرکت‌های بیمه بهتر است؟

شرکت‌های بیمه با سطح توانگری ۱، بهترین وضعیت را دارا هستند.

 

 

میزان تخفیف برای مشتریان

شرکت‌های بیمه به مشتریان در زمان صدور بیمه شخص ثالث تخفیفاتی در عناوین مختلف ارائه می‌دادند. میزان تخفیفات شرکت‌های بیمه می‌توانست عامل تعیین کننده تمدید یا عدم تمدید مشتری در سال بعد باشد. اگر چه این تخفیفات در سال‌های اخیر حذف شدند یا به حداقل میزان خود ارائه می‌شوند. در حال حاضر کلیه شرکت‌های بیمه تخفیف عدم خسارت را بر اساس قانون مصوب ارائه می‌دهند و در همه شرکت‌ها نرخ یکسانی دارد . جدول زیر نرخ تخفیفات عدم خسارت بر اساس آخرین تغییرات قانون نشان می‌دهد.

 

پوشش مالی

همانطور که می‌دانید یکی از تعهدات بیمه شخص ثالث، تعهدات مالی در حوادث رانندگی است. این پوشش زیان مالی وارد به اشخاص ثالث را تا سقف ۲.۵ درصد دیه سال جبران می‌کند. البته که در سال ۱۳۹۵ با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث ، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را می‌توان تا سقف نصف دیه افزایش داد. برای مثال در سال 1401 نرخ دیه در ماه حرام معادل 800 میلیون تومان است. بنابراین تعهدات مالی را می‌توان تا سقف 400 میلیون تومان افزایش داد. البته در سال‌های گذشته این میزان از تعهدات مالی توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شد. در نتیجه شرکت‌های بیمه ای که این مزیت را داشتند مورد استقبال بیشتری قرار می گرفتند. در حال حاضر اکثر شرکت‌های بیمه سقف تعهدات مالی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهند.

علاوه بر موارد قبلی بعضی از شرکت‌های بیمه با  ارائه پوشش مازاد مالی تخفیف مناسبی بر روی نرخ بیمه ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر مبنای تفاوت قیمت شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی است که به بیمه گذاران ارائه می‌شود.

 

شرکت های بیمه در تعهدات مالی پایه نرخ یکسانی دارند . اما با افزایش نرخ مازاد مالی حق بیمه نهایی بیمه متغیر است 

رضایت مندی بالای مشتریان

همه ما به نوعی تجربه خرید آنلاین کالایی را از سایت‌های معتبر داریموقتی برای خرید هر کالایی تردید داشتیم ، سعی می‌کنیم از قسمت نظرات کاربران، تجربیات خریداران دیگه را ببینیم و از کیفیت محصول مطمئن شویم. در خرید بیمه شخص ثالث نیز همین گونه است. انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث 1401 بدون توجه به رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه میسر نخواهد بود. شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بهتر رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهند 

پرداخت خسارت سیار

چند سالی است که شرکت‌های بیمه خدماتی را تحت عنوان خسارت سیار به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. خسارت سیار در واقع به انجام عملیاتی همچون تعیین خسارت و بعضا پرداخت خسارت در محل می‌گویند . در مواقعی که خودرو در جریان حادثه رانندگی آسیب شدید می‌بیند و بدون جرثقیل امکان حمل آن وجود ندارد بی شک کارشناس سیار می‌تواند مانع از تحمیل هزینه اضافی و تعویق فرآیند پرداخت خسارت شود.  این خدمات معمولا به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول این خدمات از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود در حالت دوم این خدمات توسط شرکت‌های تعیین خسارت سیار انجام می‌شود . در حال حاضر تعداد کمی‌ از شرکت‌های بیمه همچون بیمه آسیا خدمات خسارت سیار انجام می‌دهند.

سهم از بازار

این سوال برای ما به وجود می‌آید که بیشترین آمار فروش بیمه شخص ثالث متعلق به شرکتی است؟ به نسبت مجموع فروش هر بیمه نامه در شرکت بیمه به کل بیمه نامه‌های صادره همه شرکت‌های بیمه سهم از بازار می‌گویند.  شرکت‌هایی که سهم از بازار بیشتری دارند مورد توجه خیلی از بیمه گذاران قرار دارندبه خاطر داشته باشید که سهم بازار به عنوان یک آیتم مجزا نمی‌تواند به تنهایی تعیین کننده خوب بودن یا بد بودن یک شرکت بیمه باشد. در کنار سهم از بازار هر شرکت، به  آیتم‌هایی مثل میزان رضایتمندی مشتریان، خدمات خسارت سیار و … توجه کافی داشته باشید.

 

 

مزایا و معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت 

آیا این امکان وجود دارد که بتوان بیمه شخص ثالث را برای مدت کمتر از یکسال خریداری کرد؟ اگر این سوال را در گذشته می‌پرسید، پاسخ خیر بود؛ اما اکنون شما به راحتی می‌توانید این بیمه‌نامه را در مدت کمتر از یکسال تهیه کنید که به آن بیمه شخص ثالث کوتاه مدت می‌گویند. حال سوال اینجاست که دقیقاَ این بیمه‌نامه چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟ از همه مهم‌تر اینکه چه شرایطی دارد؟ برای آشنایی با این بیمه و همچنین مزایا و معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به صورت کامل، مطالعه ادامه این مقاله را توصیه می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چیست؟

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چیزی جدا از بیمه ثالث اصلی و جدیدی نیست. در حقیقت همان است؛ فقط با این تفاوت که مدت زمان انقضای آن به جای یک سال، تعداد روزهای مشخصی (کمتر از ۳۶۰) است. بیمه‌نامه عادی از زمان صدور تا یکسال اعتبار دارد؛ اما بیمه ثالث کوتاه مدت به جای یکسال بین ۵ تا ۲۷۰ روز اعتبار دارد. انتخاب تعداد روزها بر اساس نیاز بیمه‌گزار متفاوت خواهد بود.

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت

بیمه ثالث کوتاه مدت خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث و همچنین خسارات جانی وارد شده به راننده را پوشش می‌دهد. اگر دقت کنید، این دقیقاَ همان تعریف بیمه شخص ثالث معمولی است.

پوشش های بیمه ثالث کوتاه مدت شامل موارد زیر است:

  • پوشش‌های جانی: هرگونه آسیب وارد شده به اشخاص ثالث از جمله شکستگی، نقص عضو و ازکارافتادگی و همچنین فوت و هزینه های پزشکی
  • پوشش‌های مالی: هرگونه صدمه وارد شده به اموال متحرک یا ثابت اشخاص ثالث (اموال و خودروی مقصر تحت پوشش این نوع بیمه نیستند.)
  • پوشش حوادث راننده: هرگونه آسیب جانی وارد شده به شخص راننده

اشخاص ثالث شامل راننده و سرنشینان خودروی زیان‌دیده، راکب و ترک‌نشین موتور زیان دیده، عابر و سرنشینان خودروی مقصر هستند.

 

قیمت بیمه شخص ثالث کوتاه مدت

قیمت بیمه شخص ثالث کوتاه مدت از نرخ دیه و بیمه ثالث یکساله تاثیر می‌گیرد. در حقیقت در ابتدا باید قوه قضاییه مقدار دیه را مشخص کند. بعد هزینه بیمه یکساله اعلام می‌شود؛ سپس بر اساس قیمت کلی و تعداد روزهای درخواستی بیمه‌گزار، قیمت بیمه کوتاه مدت مشخص خواهد شد.

قیمت بیمه ثالث کوتاه مدت بر اساس تعداد روزهای انتخابی به صورت زیر است:

تعداد روز

مقدار درصد پرداختی

تا ۵ روز

۵

از ۶ تا ۱۵ روز

۱۰

از ۱۶ تا ۳۰ روز

۱۵

از ۳۱ تا ۶۰ روز

۲۵

از ۶۱ تا ۹۰ روز

۳۰

از ۹۱ تا ۱۲۰ روز

۴۰

از ۱۲۱ تا ۱۵۰ روز

۵۰

از ۱۵۱ تا ۱۸۰ روز

۶۰

از ۱۸۱ تا ۲۷۰ روز

۸۰

از ۲۷۱ تا ۳۶۵ روز

۱۰۰

 

در هر بازه‌ای که بیمه‌گزار انتخاب کند، باید درصدی از بیمه شخص ثالث را بپردازد.

قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس مدت زمان تعیین می‌شود.

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای چه گروهی مناسب است؟

سوال اصلی اینجاست که آیا خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای همه توصیه می‌شود؟ یا به عبارتی، خرید بیمه ثالث کوتاه مدت در چه مواقعی باید تهیه کرد؟

در سه حالت می‌توانید این بیمه را تهیه کنید که شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که توانایی مالی برای پرداخت کامل قیمت بیمه‌نامه را ندارید، نوع کوتاه مدت به کمک شما خواهد آمد. البته باید به یک نکته خیلی مهم در این خصوص توجه داشته باشید. اول از همه اینکه اختلاف قیمت بین بیمه معمولی و کوتاه مدت آنچنان زیاد نیست. اصولاَ کوتاه مدت بین سه ماه، شش ماه و نه ماه خریداری می‌شود. همان‌طور که در جدول هم مشاهده کردید، باید درصدی را پرداخت کنید. آیا اختلاف درصدها به نظر شما زیاد است؟ نکته دوم اینکه امکان پرداخت قسطی در کوتاه مدت وجود ندارد. حتی اگر برای ۲۷۰ روز هم بخواهید، باید کامل پرداخت کنید.
  • اگر قصد فروش وسیله نقلیه خود را تا چند ماه آینده دارید، می‌توانید بیمه کوتاه مدت خریداری کنید. برای آن‌هایی که در کار خرید و فروش خودرو هستند (البته آن‌هایی که بعد از مدتی از خرید خودرو، آن را می‌فروشند)، داشتن این بیمه‌نامه پیشنهاد می‌شود. بیمه ثالث کوتاه مدت هم برای خودرو و هم برای موتور وجود دارد.
  • آن‌هایی که بیمه شخص ثالث ندارند و خودرویشان به دلایلی، توقیف در پارکینگ است. این گروه با خرید یک بیمه‌نامه حداقل ۵ روزه می‌توانند کارهای مربوط به ترخیص خودروی خود را انجام دهند.

مالکان موتورسیکلت بیشتر از بقیه طرفدار بیمه کوتاه مدت هستند. مشکلات مالی یا فروش موتور باعث شده تا بیشتر از همه شاهد افزایش میزان خرید این نوع بیمه توسط این گروه باشیم. حال در ادامه به بررسی مزایا و معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت می‌پردازیم.

مزایا و معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت

مزایا و معایب بیمه شخص ثالث کوتاه نسبت به نوع عادی کمی متفاوت است. به هر حال، قبل از خرید بهتر است که این موارد را بدانید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

مزایای بیمه ثالث کوتاه مدت شامل موارد زیر است:

  • این بیمه‌نامه برای افرادی که توانایی مالی کمی در آن لحظه دارند، بهترین گزینه برای خرید است.
  • برای آن‌هایی که قصد فروش خودرو یا موتور خود را دارند و دیگر نمی‌خواهند، مدل دیگری را خریداری کنند، خرید این مدل پیشنهاد می‌شود.

معایب بیمه ثالث کوتاه مدت شامل موارد زیر است:

  • همیشه قیمت بیمه شخص ثالث در نوع کوتاه مدت کمتر از یکساله نیستمواقعی که طرف جریمه دیرکرد داشته باشد، میزان جریمه روی مبلغ کلی بیمه‌نامه محاسبه می‌شود. اصولاَ بخشودگی‌هایی که از طرف بیمه مرکزی اعلام می‌شود، برای بیمه‌نامه‌های یکساله است و در کوتاه مدت لحاظ نمی‌شود.

نداشتن تخفیف عدم دریافت خسارت از دیگر معایب این بیمه‌نامه است. برای مثال، اگر شما دارای ۵ سال تخفیف عدم دریافت خسارت باشید و بیمه کوتاه مدت سه ماهه خریداری کرده باشید، برای تمدید، همان ۵ سال در نظر گرفته خواهد شد. آن سه ماه را نمی توانید در نظر بگیرید تا زمانی که مجموع ماه‌های پرداخت بیمه تان به یکسال برسد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که از نظر تعهدات تفاوتی بین بیمه کوتاه مدت و یکساله وجود ندارد. به عبارتی، شرکت بیمه نمی‌تواند، ادعای پرداخت خسارت کمتر از مقدار تعیین شده کلی کند. فقط شما می‌توانید در مدت زمان کمتری از این بیمه‌نامه استفاده کنید.

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت نوعی بیمه‌نامه ای است که مالکان وسایل نقلیه می‌توانند، برای مدت زمان کوتاهی آن را خریداری کنند. از نظر پوشش‌ها با نوع عادی تفاوتی ندارد؛ فقط بازه زمانی و قیمت کمتری پرداخت می کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث را چگونه بخرم؟عوامل موثر در خرید بهترین بیمه ثالث 

نداشتن بیمه شخص ثالث ضمن جریمه‌ برای رانندگان، سبب تحمیل هزینه گزاف خسارت‌ها در هنگام تصادفات به رانندگان می‌گردد. با توجه به اجباری بودن این بیمه برای تمامی خودروهای سبک و سنگین، خرید بیمه شخص ثالث می‌بایست در اولویت قرار بگیرد. با خرید بهترین بیمه شخص ثالث می‌توان ضمن راحتی و آسودگی خیال رانندگی داخل جاده‌های مختلف را تجربه کرد. به علاوه، با این بیمه هنگام بروز تصادف و سانحه رانندگی نیز خسارات شما به میزان چشمگیری جبران خواهد شد.

امروزه شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی بیمه شخص ثالث را ارا‌ئه می‌دهند. در بین تمامی این شرکت‌های بیمه‌ای می بایست به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث با توان مالی بالا و سابقه ای درخشان بود. بیمه شخص ثالث با پوشش مالی مناسب نظیر بیمه ثالث پارسیان هزینه‌ها و خسارت های اعمال شده به افراد ثالث را جبران می‌کند. شاید از خود بپرسید: ” بهترین بیمه شخص ثالث چه مشخصه‌هایی دارد؟” و ” از کجا بیمه ثالث را بخرم؟” در ادامه به ارائه توضیحاتی در همین راستا پرداخته ایم که می‌تواند راهگشای شما باشد.

چه عواملی در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند؟

اگر بخواهیم بهترین بیمه شخص ثالث را برای خودروی خویش خریداری کنیم؛ توجه به برخی عوامل در این راستا بسیار تعیین کننده است. ملاحظه هر یک از این عوامل می‌تواند ما را در انتخاب یاری نماید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه ای مختلف در قیاس با یکدیگر
  2. میزان محبوبیت و شهرت شرکت‌های بیمه‌ای که در ارائه بهترین بیمه ثالث
  3. تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارت بالا
  4. میزان تخفیف بیشتر و قیمت های مطلوب تر
  5. پوشش مالی بالای شرکت
  6. میزان رضایت مندی مشتریان
  7. امکان ارائه پرداخت خسارت سیار
  8. فروش بالای بیمه یک شرکت بیمه ای در قیاس با سایر شرکت های دیگر: به عنوان مثال شرکت بیمه ایران، بالاترین میزان فروش بیمه ثالث خودرو را در سالیان اخیر به خود اختصاص داده است.
  9. و

میزان پوشش انتخابی بر قیمت بیمه شخص ثالث موثر است.

توجه به هر یک از این مسائل ما را در انتخاب مطلوب‌ترین بیمه شخص ثالث برای خودروی خویش کمک می کند. بهتر است تا پیش از خرید به هر یک از این نکات اهتمام ویژه ای داشت.